Denne tekst indeholder sponsoreret indhold
Syv-otte timers stillesiddende arbejde foran en computer udgør en almindelig arbejdsdag for mange danskere. Det er imidlertid belastende for kroppen og kan føre til problemer med ryg og nakke. Derfor er forebyggelse i form af ergonomisk indretning og den rette kontorstol helt essentielt.
Mennesket har gennemgået en næsten uforståelig udvikling gennem tusinder af år, og det er ikke i enhver henseende, at vores krop og hjerne har kunnet følge med. Således lever og arbejder vi i dag på en måde, der på sin vis er unaturlig for vores biologi.
Hvor det oprindelige menneske helt naturligt bevægede sig en masse i løbet af dagen - simpelthen som en forudsætning for at overleve - har mange af os i dag et ganske stillesiddende hverdagsliv.
Det medfører en række udfordringer for vores fysiske helbred, og disse udfordringer fordrer, at vi tager ansvar i form af ergonomisk indretning af arbejdsmiljøet.
En investering i en god kontorstol er en investering i dit helbred
Vil du gerne gøre, hvad du kan, for at forebygge rygproblemer og lignende gener? Køb kontorstole i høj kvalitet og ergonomisk udformning, som giver din krop den fornødne støtte og fleksibilitet. Det kan være første skridt på vejen til et sundere arbejdsmiljø, hvad end det drejer sig om dit hjemmekontor eller kontoret på din arbejdsplads.
De bedste kontorstole er en investering i dit helbred i den forstand, at de kan mindske risikoen for problemer og skader. Med god support og mange muligheder for at justere dine siddestillinger i løbet af dagen belaster du din krop mindre. Der kan derfor være mange gode grunde til at kigge efter en kontorstol, der kan justeres både i højde og vinkel og i sæde og ryglæn.
Du kan eksempelvis erhverve dig en ergonomisk én af slagsen hos AJ Produkter, der fører mærker som Stanley, Watford, Birmingham, Milton og Grimsby. Her finder du eksklusive såvel som billige kontorstole i materialer som stof, læder, kunstlæder og med og uden armlæn. Der er altså nok at vælge mellem, så du kan indrette dit kontor efter ønske og behov.
Ergonomisk indretning - og brug - af kontoret
Udover en god kontorstol kan et hæve sænkebord også være en værdifuld investering. Det gør det nemlig muligt at udføre arbejdsopgaverne stående i løbet af dagen. På den måde aktiverer du musklerne i ikke bare dine ben, men også i din ryg. Det virker forebyggende for rygsmerter og gener.
Når den ergonomiske indretning er på plads, kan du også tænke lidt over ergonomisk brug af kontoret. Det kan indbefatte jævnligt at skifte højde og vinkel på din stol og at rejse dig op og arbejde nogle timer om dagen.
Derudover er det en god idé at gå lidt rundt en gang i timen. Det behøver langt fra at være det helt store, det kan blot være at gå en tur ud i køkkenet for at fylde vandglasset eller tage en kop kaffe. Derfor kan du med fordel indrette dig, så du ikke sidder lige ved kaffeautomaten, og du kan benytte et lille vandglas, der oftere skal fyldes.
Denne tekst indeholder sponsoreret indhold
Om Annoncørbetalt indhold
Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.
Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.
Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.
Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.