Annoncørbetalt indhold

5 grunde til at din virksomhed har brug for at være synlig online og på SoMe

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Hvis din virksomhed ikke er online, eksisterer den så overhovedet? At være synlig på internettet og sociale medier er vigtigere end nogensinde før. 97% af forbrugere bruger internettet til at finde information om en virksomhed, så det er derfor vigtigt at gøre din virksomhed synlig for andre. For at komme lidt nærmere på hvad man kan gøre for at en virksomhed performer bedre online og på SoMe, er der her 5 grunde til at det er en god idé at være tilstede online.


Annonce

1. Er du ikke troværdig online, er du heller ikke troværdig andre steder 

Internettet er fyldt med webshops og informationssider, men vi er også påpasselige med hvor vi køber fra og hvor vi får information fra. Vi kender det selv som kunder: Har en webshop dårlige anmeldelser på Trustpilot, vil vi højst sandsynligt købe et andet sted fra - også selvom vi måske synes at hjemmesiden så troværdig ud. Det kan også være at du har hørt dårligt om servicen fra kollegaer, familie og venner, ja, så ville vi også tænke os om en ekstra gang inden vi skulle gøre et køb derfra. Det er derfor vigtigt at din hjemmeside er professionel udført, flot og brugervenlig og at der er styr på levering, service m.m. Det samme på de sociale medier. Er du ikke til stede på Facebook, Instagram, LinkedIn, vil du også virke mere utroværdig og folk vil søge andre steder hen.

2. Brug din energi på at være hvor dine kunder er - især online 

Man ville sagtens kunne købe sig fattig i annonceringer på alle samtlige sociale medier, der findes. Men det er højst sandsynligt ikke nødvendighed. Selvom det er fornuftigt at være på de fleste kanaler, behøver du ikke at være lige aktiv på alle.

Hvis dine kunder er mest aktive på Facebook, så brug din energi på Facebook. Der er ingen grund til bruge alt din energi (og dine penge) på at lave reklame for din virksomhed på Tiktok, hvis dine primære kunder er over 40 år og ikke ænser TikTok en tanke. Omvendt, hvis dine største kunder er teenagere, ville TikTok være et glimrende medie. Det samme med Instagram, hvor influencers kan reklamere med dit produkt eller du kan selv lave reklame via din egen profil eller annoncering på kanalen. Det handler simpelthen om at være synlig for dine kunder på det medie, hvor de befinder sig mest. Derved skabes der tillid til dig som virksomhed og dette styrker dit brand - og kan ende ud i køb fra forbrugeren.


3. Du når et større publikum

Du kan sagtens betale kassen for at komme i den lokale ugeavis med din virksomhed eller på den lokale Tv-kanal. Men hvem ser det? Højst sandsynligt kun folk i din by eller nærområde. På internettet er der ingen begrænsninger for hvor mange der kan se din virksomhed. Alle kan i princippet blive interesseret i dine produkter og den service, du tilbyder og med de rette SEO-værktøjer kan du udvide dit marked langt mere globalt og stadigvæk fange opmærksomhed fra folk, som geografisk er tættere på din virksomhed.



4. Kunder forventer at du er online 

Når du skal lære om et nyt produkt, går du så ned til nærmeste butik, finder en ekspedient og spørger hende til råds? Nej. Du googler. Vi googler som aldrig før, enten når vi skal søge information eller hvis vi vil opnå viden om et specifikt emne. Vi kan også godt lide at bruge penge på os selv engang imellem og på internettet er det bare nemmere, da det er en forretning, som er åben 24/7 - vi behøver ikke engang at rejse os for at se udvalget af services eller produkter, som bliver solgt. Vi vil gerne have det så let og smertefrit som muligt.

Derfor er det også vigtigt at hjemmesiden er brugervenlig. Hvis det er nemt at skabe sig et overblik og finde det man søger, ja, så er chancen for at et køb går igennem også større.



5. Det er nemmere at bygge dit brand op, hvis du er synlig online 

At bygge et brand op betyder kort sagt at du opbygger forbrugeres tillid til din virksomhed – det er kundens overordnede opfattelse af virksomheden. Jo mere en forbruger interager med din virksomhed og vedkommende har en fornemmelse at det er brugervenligt og behageligt, jo bedre bliver deres opfattelse af dit brand - herved ‘bygger’ du det. Det kan tage lang tid at bygge et brand, men jo bedre folks opfattelse er af din virksomhed, jo bedre vil det også gå.



Måske sidder du nu og tænker at SEO skal hjælpe din virksomhed på vej til at blive større, men du ved ikke hvordan du skal starte? Eller måske trænger din hjemmeside til et nyt og mere brugervenligt design eller at din markedsføring kunne trænge til et skub i en ny retning? Uanset hvad der kan være af udfordringer, kan et digital bureau hjælpe dig igennem processen og styrke din virksomhed online.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.