Annoncørbetalt indhold

Hvad er inbound marketing?

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Dette indhold er sponsoreret


Annonce

Verden er de sidste 20 år blevet stadig mere kompleks for private virksomheder. Konkurrencen er konstant tiltagende, og i takt med den digitaliserede levevis, især i den vestlige verden, bliver det også nødvendigt for private virksomheder at navigere i, hvordan produkter sælges bedst. Reklamer og generel marketing foregår ikke længere som det mest naturlige på offentlige pladser, i radioen eller i fjernsynet.

Marketing handler i dag rigtig meget om tilstedeværelse på internettet. Ud af alle disse historiske fænomener er der blevet født et begreb, der hedder inbound marketing. Hvis du er privat virksomhedsejer, er det her begreb altafgørende. Derfor bør du i den grad også sætte dig ind i, hvad det dækker over. Heldigvis kan du blive lidt klogere på det her.

Typer af content via inbound marketing

Vi har altså nu etableret, at de fleste private virksomheder vil nyde rigtig godt af et stort fokus på inbound marketing. Men inbound marketing kan udmønte sig i flere forskellige produkter. Et godt eksempel på et konkret produkt fra inbound marketing kunne være den klassiske vidensartikel.

Her er der tale om et skriftligt produkt, der giver viden eller indsigt i et specifikt emne, som muligvis har en vis berøringsflade med det produkt, du ønsker at sælge. Lad os eksempelvis sige, at du har udviklet et specifikt stykke legetøj til små børn. Her kan du gennem en vidensartikel forklare dine potentielle kunder, at dette legetøj kan virke stimulerende, udviklende, og at det ikke indeholder alle mulige skadelige stoffer, der kan være til gene for barnet og eksempelvis skubbe på udviklingen af forskellige allergier.


En vidensartikel vil i dette tilfælde ikke nødvendigvis forholde sig til dit produkt. Det vil derimod være med til at forklare og beskrive, hvad børn har behov for af legetøj. Dermed vil du indirekte kunne gøre det klart for potentielle kunder og forbrugere, at du som virksomhedsejer for længst har læst de relevante rapporter og lyttet til de relevante eksperter på området. Du har med andre ord opfundet det her produkt i respekt for den tilgængelige videnskab.

En anden type inbound marketing kunne være blogindlægget. Også her handler det om at vise, at du som producent har en stor interesse i, at dine kunder får den bedste behandling og de bedste produkter inden for en bestemt kategori. Her tydeliggør du, at du har en interesse og en passion for netop det, som du sælger. Alt dette foregår online, fordi det simpelthen har et større reach, end hvis du ringer kold kanvas, som det hedder.

Få gerne lavet en søgeordsanalyse

Når du offentliggør tekster på internettet, kan det godt have en vis effekt, hvis du får lavet en søgeordsanalyse af et professionelt content-bureau. Det handler om at finde ud af, hvilke ord forbrugerne skriver på søgemaskiner som Google, og hvordan du bedst matcher netop dette.


Når du har fundet ud af, hvad mennesker søger på, kan du få integreret disse ord i din tekst. Det er med til at optimere chancerne for, at de søgende mennesker lander lige præcis på din hjemmeside. Her kan det klart anbefales, at du benytter dig af tilbuddet om en tekstforfatter. Det handler i sidste ende om din virksomheds omsætning.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.