Annoncørbetalt indhold

Hvordan kan du bruge Google Ads til din virksomhed?

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Det er kun blevet mere essentielt at være synlig online, hvis man ejer en virksomhed. Det kan give dig en masse trafik, hvis du bruger af de rette værktøjer, der kan hjælpe med at synliggøre din virksomhed noget mere. Der findes mange værktøjer, som du kan bruge, når du skal i gang med online markedsføring. En af disse værktøjer er Google Ads. Men du tænker sikkert – hvad er Google Ads og hvordan kan du bruge det? Det har vi hjulpet dig med at finde svar på i denne artikel. Læs med her, og hør mere om, hvordan du kan bruge Google Ads til din virksomhed.


Annonce

Hvad er Google Ads?

Google Ads er et effektivt annoncesystem, der giver dig muligheden for at blive vist, når brugere søger på det, som du tilbyder i din virksomhed eller webshop. Det kan være bestemte søgeord eller søgeadfærd, der gør at du bliver vist i søgeresultaterne på Google. Du planlægger selv dine kampagnetyper og annoncekampagner i Google Ads, hvor du bl.a. kan lave bestemte målgruppeorienteret søgeord – altså søgeordet kan være noget, som personer kan være særlig interesseret i. Det er en perfekt løsning for dig, der gerne vil have, at du bliver mere synlig online. Med Google Ads har du større sandsynlighed for at blive vist.

Hvordan fungerer Google Ads?

Google Ads fungerer således, at der er en annonceauktion i gang, hver gang nogle taster et søgeord ind i Googles søgefelt. Her vil der rangeres efter, hvilke annoncer der er mest relevante for det søgeord, som vedkommende har søgt på. Her vil Google Ads kigge på, hvad du betaler for et klik på dine annoncer. Når du søger på Google med et givent søgeord, vil du kunne se, hvilken hjemmeside der har den højeste annoncerangering. Den vil nemlig fremgå som den første hjemmeside, som du kan klikke ind på.


Hvem kan du kontakte, hvis du vil have hjælp?

Hvis du ikke selv har kompetencerne til at kunne få gang i Google Ads og dine søgeordsannoncer, så kan du kontakte et Google Ads bureau. Her vil du kunne få hjælp til, hvordan du implementerer Google Ads til din virksomhed. Ligeledes kan du få hjælp til, hvordan du sammensætter dine annoncer, og hvilke målgrupper som du skal have fokus på. Det er stort set alle virksomheder, der kan drage nytte af Google Ads. Der er altid hjælp at finde, hvis man er i tvivl, om hvordan Google Ads fungerer.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.