Annoncørbetalt indhold

Hvorfor skal din virksomhed markedsføre sig online?

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

I jagten på at vinde brugernes opmærksomhed er det helt essentielt at inkorporere online markedsføring i sin marketing-strategi. For i en tid, hvor teknologien og dermed hele det online univers udvikler sig, så rykker forbrugerne sig også mere online. Derfor bør du med din virksomhed gøre det samme, hvis du ønsker at være synlig for disse.


Annonce

I denne artikel kan du blive klogere på, hvad online markedsføring indbefatter og hvilke online markedsføringskanaler de digitale eksperter hos PK Medier mener at din virksomhed bør tage op til overvejelse.


Hvad er online markedsføring egentlig?

Førhen var det meget tidskrævende og sværere for forbrugerne at søge om information om produkter eller ydelser. I dag er det med Googles fremkomst ændret sig radikalt, og nu kan du i løbet af 0,5 finde de mest populære restauranter i København, de nyeste tøjbands inden for modebranchen og din næste rejse ved bare få klik. Google byder nemlig på et kæmpe univers af muligheder for at finde viden om alt mellem himmel og jord.


Online markedsføring rummer altså helt nye muligheder for at nå ud til eksisterende og nye kunder. Og det er muligheder, du bør tage op til overvejelse, hvis din virksomhed skal blive synlige over for disse. Via det online aspekt kan du sørge for, at din digitale synlighed når helt nye højder.


Der findes både organisk og betalt markedsføring. Organisk markedsføring er markedsføring af indhold, der er gratis, mens betalt markedsføring sker gennem annoncering, der naturligvis koster penge.


Online markedsføringskanaler


Dit website er dine base, og det er dermed denne, der primært skal vise, hvem du er. Websitet er dermed en stor del af det, du bør markedsføre. Dette fordi det er dit website, du gerne vil have dine kunder til at besøge, så de kan læse om, hvorfor de skal vælge dig fremfor dine konkurrenter og så de kan foretage et køb.

Dernæst kan du også lave online markedsføring på sociale medier – såvel organisk som via annoncering. Udover de populære så som Facebook, Instagram og LinkedIn, så bør du også overveje Pinterest, YouTube og andre SoMe – alt efter hvad, du sælger.

Du kan også benytte dig af search marketing – søgeordsmarkedsføring – i din online markedsføring, som er en markedsføringskanal, hvor du arbejder på at gøre din virksomhed synlig på søgemaskinerne. Så når brugere søger på den type produkt eller ydelse, du tilbyder, kan du sørge for, at din virksomhed kommer frem på søgemaskinen.

Slutteligt er email marketing også et effektivt værktøj til online markedsføring. Med denne type markedsføring er du dog afhængig af at have en lang email-liste med kunder, der har signet op til at modtage mails fra dig, som du kan skrive til.

Kom i gang

Der er altså mange måder, man kan lave online markedsføring på. Så for dig handler det om at finde ud af, hvad der passer bedst til din virksomhed og det, du sælger.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.