Annonce
Debat

Natteliv – ikke trafik – plager beboerne

Lotte Juul Nielsen. Foto: Benedicte Lorenzen

Debat: Byrumsforsøgene i Middelalderbyen sluttede 1. Oktober. Nu to måneder senere er kommunen i gang med at fjerne 'forgængerstriberne' på vejbanerne. Men striberne er tilsyneladende malet med en maling, der er meget genstridig og må derfor fjernes med støjende og svinende metoder. Gad vide hvad den operation koster kommunen?

I Store Kirkestræde fik Wonderful Copenhagen mulighed for at farvelægge kørebanen med kraftige farver og tegninger af blandt andet vinglas og kaffekrus.

Betaler Wonderful Copenhagen for at fjerne tegningerne? Og hvornår sker det?

Annonce

Som bekendt er de største udfordringer for beboerne i Middelalderbyen støj og møg fra natteliv og udeserveringer. Vi vil appellere til, at politikerne hurtigst muligt løser disse problemer, for så længe de ikke er løst, er trafikken dog et (lille) værn mod natteliv og udeserveringer.

Grundlæggende er vi ikke generet af trafik.

Stræderne og Strøgets Beboerforening ved formand Lotte Juul Nielsen

Først når nattelivsproblemerne er løst, er vi klar til at diskutere muligheder for at begrænse trafikken i Middelalderbyen.

Grundlæggende er vi ikke generet af trafik (bortset fra muskelbiler, motorcykler og turist- og barbusser), og vi mener, at et aktivt forretningsliv med blandede butikker er afgørende for at bevare en levende by.

Vi hilser den eldrevne trafik meget velkommen og vil opfordre politikerne til at fremskynde udviklingen af Middelalderbyen som Danmarks første nulemissionszone, nu hvor regeringen har givet kommunerne denne mulighed.

Samtidig ser vi frem til, at politikerne gør noget ved Danmarks mest forurenende vej – H.C. Andersens Boulevard – med sine seks stærkt trafikerede baner af støj, forurening, partikler og NOx gasser.

Forureningen herfra er det helt store problem, ikke trafikken i selve Indre By.

Annonce