Annonce
Navne

Populær cykelhandler hædret: - Først når man elsker sit arbejde, kan man give god service

John Barhoma og kollegaen Kenneth Jensen var i centrum og i blitzlys da ØsterbroLIV og Danske Bank kom forbi med diplom, blomster og anerkendelse. De to cykelsmede er flankeret af Henrik Eg Nielsen (th) fra Danske Bank. og til venstre er det mediekonsulent Lene Johnsen og chefredaktør Jesper Gisli fra ØsterbroLIV. Foto: Byrd/Rasmus Flindt Pedersen
Det var en stolt og rørt John Barhoma fra Svanemøllens Cykler, der kunne modtage titlen som Månedens Østerbrobutik for april.

- Man får altid den dygtigste og sødeste betjening. John og hans hold er altid hjælpsomme og gør én i godt humør. Byens bedste service, og så er han tilmed en lokal knægt.

Superlativerne og roserne er mange om John og Svanemøllens Cykler, i de indstillinger vi her på ØsterbroLIV har modtaget til Månedens Østerbroutik. Det skinner tydeligt igennem, at vi her har at gøre med en butik, et hold medarbejdere og en service der er lidt ud over det sædvanlige - og det skal hædres og fejres.

Stolt og glad

Det blev det da ØsterbroLIV lagde vejen forbi med blitzlys, blomster og diplom - og det var en stolt cykelsmed der modtog os.


Jeg elsker mit arbejde, og arbejder også hårdt for at gøre det godt. Det tror jeg at jeg har arvet fra mine forældre

John Barhoma, Svanemøllens Cykler


- Jamen, det er jeg så stolt over, det her. Det kan jeg godt sige dig. Hold da op... Det gør mig virkelig glad og stolt. Det betyder meget, fik 29-årige John Barhoma sagt mellem store smil og blikke ned på diplomet, der nu skal hænge i butikken.

- Det betyder meget fordi det er tilfredse kunder der har indstillet mig og vores butik her, og tilfredse kunder betyder alt for mig. Min dag bliver jo kun bedre og bedre, jo flere glade og tilfredse kunder vi har haft i løbet af dagen. At folk smiler når de har fået god service. Så jo, jeg er utrolig stolt. Når man knokler og så får sådan et varmt skulderklap... Det er dejligt.

Annonce

Overtog forældres butik

Det var oprindeligt forældrene Emil og Mona der drev forretningen. Eller, forretningerne. For i de nuværende lokaler der i dag huser den populære cykelforretning havde far Emil cykelforretning, mens mor Mona havde lædervarebutik.

I 2015 blev John uddannet finansøkonom, og ikke længe efter i 2016 overtog han så butikken, og brugte alle kvadratmeterne til cykler. Og til pakkepost, som er en ekstra ydelse til de lokale kunder.

Forældrene er gået på pension, men Mona arbejder stadigvæk en lille smule med sine lædervarer, for hyggens skyld.

- Jeg elsker mit arbejde, og arbejder også hårdt for at gøre det godt. Det tror jeg at jeg har arvet fra mine forældre. Jeg bliver gerne lige lidt længere hvis kunderne har behov for det - og så holder vi også altid åbent om søndagen, siger den arbejdsomme cykelsmed, der med titlen Månedens Østerbroutik også er med i puljen når Årets Østerbroutik skal kåres ved overgangen til 2022.

Og hvad er så opskriften på god service, ifølge John Barhema?

- Først når man elsker sit arbejde, kan man give god service. Elsker man ikke sit arbejde, skal man lave noget andet.

Sådan.

Månedens Østerbrobutik

Syv gange i 2021 kører ØsterbroLIV i samarbejde med Danske Bank Østerbro Månedens Østerbrobutik.

Det sker efter læsernes input omkring service, udsmykning og særlige produkter.

De syv gange Månedens Østerbrobutik er med i konkurrencen om at blive Årets Østerbrobutik, hvor vinderen modtager 10.000 kroner.

Du kan indstille Månedens Østerbrobutik vil skrive om din favoritbutik på ØsterbroLIVs Facebookside eller sende din anbefaling på thomas@osterbroliv.dk

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
BYLIV

Her er forvandlingen af Skolen ved Sundet

Annonce