Annoncørbetalt indhold

Sådan forbedrer grafiske virkemidler reklamer samt facilitering

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Grafiske virkemidler er noget, som kan være meget værdifuldt i flere forskellige kontekster. Du har garanteret enten læst tegneserier, set tegnefilm eller set videoer på sociale medier, som er baseret på animation. Det er rimelig underholdende ikk?

Animerede videoer har nemlig den specielle funktion, at de er enormt tilstedeværende og tiltrækker sig enormt meget opmærksomhed. Derfor er animerede videoer en rigtig god metode til at skabe blikfang og fange en modtager, så du kan kommunikere et budskab. Animerede videoer er derfor velegnede til at blive anvende i kommunikationssituationer. Vi kan i denne artikel læse mere om forskellige kontekster, hvor animerede videoer kan skabe værdi for både dig og din modtager.

Annonce

Animation i reklamer og kommunikation på sociale medier

Reklamer er noget, som vi alle kender. De bliver brugt til at promovere bl.a. services, produkter og personer, så det er noget, som florerer mange steder. Som følge af, at der er kommet flere og flere digitale enheder til verden er kommunikationen på sociale medier blevet øget markant. Det vil også sige, at der er kommet flere brugere til, hvorfor der er flere reklamer på sociale medier.


En effektiv måde at kommunikere på de sociale medier er ved at benytte sociale medier, da der er et stort publikum på sociale medier samtidig med, at de skaber et godt blikfang. På sociale medier scroller folk lynhurtigt igennem deres personlige feed, hvilet betyder, at der er mange opslag, som øjnene ser. Animation kan virke som blikfang, hvilket vil sige, at det er en god måde at få personer til rent faktisk at se annoncen, og derved kan du konkurrere med dine konkurrenter.

Brug af grafisk facilitering

Grafisk facilitering er en måde, hvorpå du kan facilitere en proces eller et møde via ikoner og illustrationer. Det er noget, som specielt bliver anvendt i form af møder, hvor man skal kommunikere en klar pointe for et større publikum. Grafisk facilitering benytter en kombination af både ord og illustrationer, som ender ud med at blive et visuelt virkemiddel, som gør at du kan komme endnu klarere igennem ed dit budskab.


I praksis betyder det, at grafisk facilitering kan visualisere dagsordner, møder og afholdelse af workshops. Ved at benytte metoden i dine møder og lignende, vil du opleve, at du motiverer deltagerne, og skaber opmærksomhed på et niveau, som du ellers ikke ville kunne opnå. Personer interesserer sig mere for ting, som bliver visualiseret, og derfor vil deltagerne ofte være mere aktive og lyttende, end hvis der ikke var grafisk materiale til stede.


Hvis du tænker, at grafisk facilitering kunne være relevant for dig, så kan du læse mere om emnet på denne hjemmeside - https://levendestreg.dk/produkter/grafisk-facilitering/. Du er muligvis marketingmedarbejder eller en selvstændig konsulent, som har behov for at interessere deltagere på de møder, som du afholder. Dette vil du kunne forbedre markant ved brug af grafisk facilitering, og det er noget, som vil være et uundværligt redskab for alle, som ofte faciliterer møder. Tøv derfor ikke med at blive klogere op grafisk facilitering, så du kan interessere både dine interne og eksterne partnere.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.