Annoncørbetalt indhold

Sådan skaber du større opmærksomhed omkring dit brand

businessman hand working with new modern computer and business success as concept

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Går det sløvt med din butik, selvom den ligger på en velbesøgt gade? Eller har du bare ikke lige så travlt på kontoret, som du kunne tænke dig? Det kan være, det er din virksomheds digitale tilstedeværelse, den er gal med. I dag foregår kundekontakten hovedsageligt på internettet, og det er derfor vigtigt, at din virksomhed er synlig, ikke bare i den virkelige verden, men også i den virtuelle. Med den rigtige online marketingstrategi kan din virksomhed brage igennem på de sociale medier og tiltrække et hav af kunder. Læs mere om PK Medier og bliv klogere på, hvordan online marketing kan skabe større opmærksomhed omkring dit brand.

Nå ud til dine kunder med hjælp fra PK medier

Annonce

En af fordelene ved online marketing er, at du gennem dine sociale medier kan få en direkte respons fra dine kunder. Du kan holde øje med, hvor mange kliks og visninger du har på din hjemmeside, hvilke opslag på dine sociale medier der får mange likes, og hvilke opslag, der ikke gør. Det betyder, at du effektivt kan gå ind og se, hvad der skal optimeres, hvad der fungerer, og hvad der ikke fungerer. Før du kan få kunder i biksen, er de naturligvis nødt til at opdage, at din virksomhed i det hele taget eksisterer. Det er derfor vigtigt at skabe opmærksomhed omkring dit brand og få hjælp fra et online marketing bureau som PK medier.

Kampen om internetbrugernes opmærksomhed er hård, så det gælder om at ramme målgruppen præcist. Det kan du b.la. gøre med redskaber som annonceringer og reklamer, som sørger for, at der er god trafik på din virksomheds hjemmeside, og hjælper dig med at ramme den helt rette målgruppe, så dine budskaber når ud til lige netop dem, som vil interessere sig for det, din virksomhed har at byde på. Alt det kan du heldigvis få professionel hjælp til hos PK medier.

Hvad kan du selv gøre?

Selvom der er professionel hjælp at hente, er der også meget, du selv kan gøre for at optimere din virksomheds tilstedeværelse på internettet. Facebookannonceringerne og Google Ads har fået folk til at klikke på din virksomheds hjemmeside eller facebookside, men du vil også gerne have dem til at klikke igen og igen. Det kan du med fordel gøre ved at skabe en god og vedvarende kontakt til dine kunder, så de føler sig knyttet til dit brand i en sådan grad, at de vælger at følge din virksomhed på de sociale medier. Sæt dig ind i de forskellige platforme, og find den bedste måde at henvende dig til dine følgere på.

Du kan f.eks. aktivere dine følgere ved at opfordre dem til at svare på kommentarer, eller du kan oprette konkurrencer, hvori de inviteres til at dele og like. Det er også en fordel, hvis du sætter et ansigt på dit brand. De billeder, der får flest likes, er billeder med mennesker på. Det kan f.eks. være en medarbejder. Det er dog vigtigt, at du sørger for, at der er god aktivitet på dine sociale medier, ellers kan du risikere at blive forfordelt af algoritmer.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.