Annoncørbetalt indhold

Skal du lave en hjemmeside?

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

- Så får du de vigtigste informationer her.

Først og fremmest er det vigtigt at gøre op med dig selv, om du selv vil rode med hjemmesiden, eller du skal have professionel hjælp udefra. At lave selv kan være svært, men det kan samtidig spare dig for mange kroner. På den anden side kan det være godt givet ud at investere i en hjemmeside. Bolden er i dine hænder.

Annonce

Vælg et CMS-program

CMS er et engelsk udtryk og står for - Content Management System. De er meget brugte, og det er de med god grund. Du skal nemlig ikke have den store uddannelse i hjemmesideprogrammering. Du kan helt enkelt at opsætte, og du kan selv sidde og lege med alverdens designs og muligheder på din hjemmeside. De fleste CMS-programmer tillader nemlig brugeren at benytte forskellige skabeloner, som allerede er tilføjet til programmet, hvilket er godt for begyndere. Hvis du vil skabe din helt egen, kan du også det.

Der findes mange CMS-programmer, bl.a. WordPress, Squarespace og Shoptify.

Indhold, indhold, indhold

Det har aldrig været vigtigere at skabe godt og interessant indhold, end det er i dag. Især hvis du vil sælge og skabe en profitabel forretning. Brugerne analyserer lynhurtigt hvert enkelt website, og hvis de ikke finder indholdet interessant, hopper de ind på konkurrentens hjemmeside.

Derfor er teksterne på din hjemmeside altafgørende. De skal være tydelige i deres budskab og kommunikation overfor brugeren. Det faktum betyder også, at flere og flere tilknytter ekstern hjælp til bl.a. tekstarbejdet. F.eks. et oversættelsesbureau.

SEO - Indsatsområder

Den digitale tid er over os, og vi søger efter information, produkter og meget andet på internettet. Den helt store søgemaskine er Google, hvor vi nærmest søger gode råd og vejledning dagligt. Det betyder samtidig, at vi også bruger Google, når vi skal købe noget nyt.

Derfor er det afsindig vigtigt for virksomheder at være tilstede på Google og helst så langt oppe. Ellers går kunderne bare over til konkurrenten.

Du skal derfor have styr på:

Teknisk SEO

Under denne del er det vigtigt, at få styr på selve hjemmesiden. Den skal køre nemt og enkelt, når brugeren besøger den. Ligeledes skal brugerne kunne tilgå den fra computer, iPad eller telefon uden problemer. Med andre ord er det vigtigt, at få styr på alt det tekniske på din hjemmeside.

Indhold

Indholdet på din hjemmeside spiller en stor rolle. Det er nemlig vigtigt, at din hjemmeside har relevant indhold. Med det følger titler, metabeskrivelser, overskrifter og brødtekst. Hvis du samtidig kan få det til at spille sammen, vil det være helt perfekt. Ifølge flere opgørelser står indholdet for næsten ¼ af SEO arbejdet. Derfor er det et vigtigt punkt at have styr på.

Links

Links er vigtige. Både interne og eksterne links. Det har også skabt et større fokus på arbejdet med linkbuilding. Mange virksomheder laver stærke links, for at stå stærkere. I det store billede handler linkbuilding om autoritet. Det er lidt et virtuelt like. Hvis brugerne finder et link interessant eller relevant, vil det automatisk afføde en reaktion hos Google, som tænker: Det link giver brugerne godt indhold.

Det handler også om at skabe flere links end blot et. Det kan ikke hjælpe noget at få et stort og stærkt link, men i stedet skal man fokusere på at få flere små links. Det giver større diversitet og derved relevans for Google og brugeren.

Brugersignaler

Sidst men ikke mindst kommer brugersignaler. Det er arbejdet med klikrater, afvisningsprocenter og engagement i det hele taget. Hvorfor er det vigtigt tænker du? - Det er det, hvis du vil forstå dine brugere og deres adfærd på din hjemmeside. Hvis du kan forstå brugersignalerne, vil du automatisk sælge mere eller skabe mere trafik. Det er win-win.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.