Annonce
Vesterbro

Værd at investere i? Nu kan du blive løve i egen hule

Social Vanilla samarbejder med landmænd i Uganda for at skabe en socialt ansvarlig vaniljeproduktion. -Forhåbentligt kan vores pitch bidrage til, at flere danskere får øjnene op for, at de kan være med til at gøre en forskel, siger Amie N’Dong, der er CEO og medstifter af Social Vanilla.
I eftermiddag bliver den gamle sporvognsremise omdannet til en scene der minder om det populære tv-program 'Løvens Hule'. Her skal syv virksomheder pitche live via nettet og du kan investere i dem hjemme fra stuen. Alle projekter har fokus på bæredygtighed.

Grønne live-investeringer er på tegnebrættet, når syv unge virksomheder med store drømme pitcher deres grønne visioner.

Men modsat tv-programmet pitcher de nye virksomheder ikke for kendte investorer, men danske forbrugere, der fra telefonen eller computer kan følge med og investere i projekterne.

Det kræver dog ikke investeringerne i millionklassen. Derimod kan man for eksempel købe to to flasker vin fra Nordvestsjælland, socialt ansvarlig vanilje eller et kortspil om bæredygtighed.

Annonce

I en pressemeddelelse fortæller Nicolai Jæpelt, der er chef for Coop Crowdfunding, at formålet er, at bringe forbruger og virksomheder tættere:

- Den grønne omstilling kræver at både forbrugere og producenter forstår hinanden og samarbejder. Ved at streame pitchene live giver vi virksomhederne mulighed for ikke bare at nå en masse mennesker samtidig, men de kommer også helt tæt på forbrugerne og fortæller, hvorfor lige præcis deres projekt fortjener en investering. Forbrugerne får samtidig chancen for at prøve noget nyt og for første gang komme lidt tættere på virksomheder, der kan være med til at gøre en forskel.

En af de syv virksomheder, man kan møde er Social Vanilla, som samarbejder med landmænd i Uganda for at skabe en socialt ansvarlig vaniljeproduktion.

Ifølge Amie N’Dong, der er CEO og medstifter af Social Vanilla, så har de et klart mål med at pitche direkte til de danske forbrugere. Det fortæller hun i pressemeddelelse:

- Vi er med, fordi vi tror eventet kan være med til at skabe opmærksomhed omkring vores vaniljeprodukter, men samtidig også åbne folks øjne for de problemstillinger der er i vaniljens værdikæde. Forhåbentligt kan vores pitch bidrage til, at flere danskere får øjnene op for, at de kan være med til at gøre en forskel og være med til at sikre at den vanilje, der bliver dyrket, bliver dyrket under ordentlige forhold, og at dem, der har dyrket den, får en ordentlig betaling, siger hun.

Alle de deltagende virksomheder er en del af et projekt, der skal udvikle og finansiere grønne løsninger og produkter gennem crowdfunding.

Det er 2. juni klokken 16.15, og du kan se alle syv pitches live på Coop Crowdfunding og Sustainarys hjemmesider samt på Coops Facebookside.

Coop Danmark - Startside | Facebook

Coop Crowdfunding - Du bestemmer hvad vi skal spise i fremtiden


Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
BYLIV

Her er forvandlingen af Skolen ved Sundet

Annonce